Smegenys, kokį vyną pirksime šiandien?

Įsivaizduokime paprastą situaciją. Jūs, ieškodami būdo kaip papuošti ištaigingos vakarienės stalą, parduotuvės lentynose pastebite du bemaž vienodus vyno butelius. Beveik vienodos etiketės, panaši kaina, tų pačių metų derlius. Norite ar ne, Jūs priversti suabejoti, kokį vyna pasirinkti, kai prekinė pirkinio išvaizda vargiai išsiskiria iš kitų. Stebėtina tai, kad tokiu atveju, mūsų sprendimams įtaką daro visai pašaliniai veiksniai.

Muzikos galia

Dar kartą įsivaizduokite save šioje situacijoje. Vėl tas pats,ta pati vieta ir tie patys du buteliai vyno. Tik šįkart parduotvės atmosferą sušildo melodingi muzikos tonai. Ar atkreipsite dėmesį į skambančią muziką, ar grojanti melodija galės jus paveikti ir paskatinti pakeisti sprendimą?

Dar prieš 12 metų atliktas tyrimas atskleidė, jog muzika turi nepaaiškinamą galią marketingo srityje. Bandymo metu maisto prekių parduotuvėje į vieną lentyną, vienas šalia kito, sukrauti labai panašios išvaizdos vokiško ir prancūziško vyno buteliai. Šio eksperimento metu, dvi savaites, parduotuvėje buvo kasdien keičiami tai prancūziškos, tai vokiškos muzikos įrašai. Analizuojant pirkėjų pasirinkimus, buvo pastebėta, jog tomis dienomis, kai parduotuvėje skambėjo vokiška muzika, du iš trijų pirkėjų pasirinkdavo būtent šios šalies vyną, tuo tarpu „prancūziškos muzikos dienomis“ tie patys du trečdaliai klientų mieliau pirkdavo prancūzišką vyną. Tyrimo vykdytojus šokiravo ir tai, kad tik vienas iš keturiasdešimt keturių apklaustųjų nurodė, jog jo pasirinkimą įtakojo muzika. Maža to 86 procentai  parduotuvės klientų kategoriškai neigė, jog jų pasirinkimą galėjo nulemti konkreti muzikos melodija.

Išvada

Tokie tyrimo duomenys byloja, jog dažniausiai patys nesuvokiame, kokie kriterijai mus skatina pasirinkti vieną ar kitą pirkinį. Matyti, jog mūsų smegenyse vyksta atitinkami procesai. Kol mes svartome, ką galimą pasitinkimą, neuronų perduodami impulsai nematomai padiktuoja mums tesingą atsakymą.

 

Greta V.