Neuromarketingas. II dalis

Nauji eksperimentai, atliekami naudojant adaptuoto magnetinio rezonanso (MRI) skanerį, suteikia naujas galimybes neuromarketingo specialistams. MRI, įprastai naudojamas medicininiams tyrimams, gali ne tik nustatyti mūsų negalavimus, bet ir vaizdžiai parodyti, kaip mūsų smegenys reaguoja į įvairias reklamas ar prekių ženklus.

Štai vienoje Briuselio ligoninėje MRI pagalba atliekamo eksperimento metu savanoriui buvo rodoma populiaraus gazuoto gėrimo reklama. Svarbiausias tyrimo tikslas – atskleisti reklamos poveiki bandymo dalyviui. Iš pradžių, rodomas vaizdo įrašas žiūrovą „užkabina” netikėta savo eiga. Gėrimo reklamoje pagrindinis veikėjas atsitrenkia į stiklinę sieną ir taip apsikvailina visų akivaizdoje. Nors šį vaizdinį stebėjęs savanoris nejaučia didelio emocinio pokyčio, tačiau MRI fiksuoja neigiamos jausenos suintensyvėjimą. Neuromartingo specialistai teigia, jog toks reklaminis triukas, ilgai įstringa vartotojų atmintyje. Anot tyrėjų, smegenys atitinkamai reaguoja į neigiamą informaciją tarsi įspėdamos mus saugotis. Būtent dėl šios priežasties smegenys yra labiau linkusios išsaugoti gautus signalus.

Remiantis MRI parodymais, taip pat pastebėta, jog savanorio smegenų dalys, atsakingos už logiką, yra neveiklios, tuo tarpu emocinės smegenų zonos nušvinta. Tai dar kartą pagrindžia teiginį, jog dažnai pirkėjai vadovaujasi ne protu, o užklupusiais jausmais.

Didėjant mokslinių tyrimų galimybėms, neuromarketingas įtraukiamas į universitetų studijų programas, o šį mokslą puikiai išmanantys žmonės gali pasigirti savo klientų sąraše turintys ne vieną garsią kompaniją.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uyksrZePFas[/youtube]

Straipsnis sukurtas remiantis: http://www.euronews.net/2011/09/19/advertising-turns-to-science/

Greta V.

One thought on “Neuromarketingas. II dalis

Comments are closed.